Osaatko neuvoa seuraavanlaisessa asiassa: Mistä voisin saada helposti kaikkien Suomen kirjastojen nimet ja postitusosoitteet? Haluaisin lähettää ilmaisia…

Kysytty

Osaatko neuvoa seuraavanlaisessa asiassa: Mistä voisin saada helposti kaikkien Suomen kirjastojen nimet ja postitusosoitteet? Haluaisin lähettää ilmaisia näytenumeroita Katalogi-lehdestämme. Lehti on suunnattu yliopistoon ja korkeakouluun pyrkijöille. Lehti käsittelee yliopisto-ja korkeakouluopintoja, pyrkimistä yliopistoon, valintakokeita ja akateemisten alojen työtehtäviä. Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eräs mainio lähde kirjastojen postiosoitteiden selvittämiseen on BTJ Kirjastopalvelu Oy:n julkaisema Kirjastokalenteri. Taskukalenterissa on kalenteriosan lisäksi kaikkien yleisten kirjastojen ja keskeisten tieteellisten kirjastojen ja myös keskeisten ammattikorkeakoulukirjastojen osoitteet, puhelinnumerot sekä sähköpostiosoitteet ja Internetin kotisivuosoitteet. Kalenteria voi tilata ja ostaa BTJ:stä, http://www.btj.fi . Useimmissa kirjastoissa on kyseinen kalenteri ainakin käsikirjastossa luettavissa, mutta ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoissa on myös lainattavia kappaleita.
Kirjastojen kotisivujen kautta saa varmasti selville postiosoitteekin, mutta se voi olla melko työläs tehtävä. Oletko kokeillut kirjastohakua Kirjastot.fi -portaalissa http://www.kirjastot.fi ? Sieltä löytyy mm. listaus kirjastoista alueittain.