Otsikko
Olin kuullut, että Tikkurilan kirjastossa olisi mahdollisuus saada tallennetua super 8 kaitafilmit dvd:lle. Pitääkö tieto paikkansa? Miten menettelen jos…

Kysytty

Hei. Olin kuullut, että Tikkurilan kirjastossa olisi mahdollisuus saada tallennetua super 8 kaitafilmit dvd:lle. Pitääkö tieto paikkansa?
Miten menettelen jos tällainen olisi mahdollista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viikko sitten vastattiin samanlaiseen kysymykseen näin: Myllypuron mediakirjastossa voi digitoida kyseisiä videoita, jos asiakas tuo mukanaan oman kameran. Digitointiajan voi varata puhelimitse tai käymällä paikan päällä. Myllypuron mediakirjasto:09 310 85092, Kiviparintie 2 00920 Helsinki.

Tikkurilan kirjastossa tätä tekniikkaa ei ainakaan vielä ole tarjolla.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto

0 ääntä

Kommentit

Kaitafilmithän ovat kehitettyjä filmejä eli niiden toistamiseen tarvitaan projektori, kamerassa ne eivät pyöri. Miten kameran mukaan tuominen siis auttaa niiden digitoinnissa?
Vanhat kaitafilmit olisi mukava saada talteen, mutta pääkaupunkiseudulta ei taida niiden digitoimismahdollisuutta löytyä?