Otsikko
Oliko Martti Saario (1906-1988) talous- vai kauppatieteilijä vai molempia?

Kysytty

Oliko Martti Saario (1906-1988) talous- vai kauppatieteilijä vai molempia?

Vastaus

Vastattu

Kansallisbibliografian mukaan liiketaloustieteen professori Martti Saario oli suorittanut Helsingin yliopistossa alemman oikeustutkinnon sekä Kauppakorkeakoulussa ekonomin, kauppatieteiden kandidaatin ja kauppatieteiden lisensiaatin tutkinnot:

https://kansallisbiografia.fi/kansallisbiografia/henkilo/7356

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Karl-Erik Michelsen, teoksessa "Vuosisadan tilinpäätös - Helsingin Kauppakorkeakoulu 1911–2001" (Helsingin kauppakorkeakoulu, Helsinki 2001.)
kirjoittaa että Martti Saarion väitös (1945 lokakuussa) ja väitöskirja Kauppatieteiden tohtorin tutkintoon hyväksyttiin vuonna 1945 Helsingin kauppakorkeakoulun tutkintona arvosanalla Non sine laude approbatur.
Eli Saarion tohtorintutkinto jo vähintäänkin tekee hänestä kauppatieteilijän.