Oliko hotelli hansan yhteydessä elokuvateatteri bio bio ja milloin

Kysytty

oliko hotelli hansan yhteydessä elokuvateatteri bio bio ja milloin

Vastaus

Vastattu

Elokuvateatteri Bio Bio on toimi Uuden Ylioppilastalon juhlasalissa vuosina 1928 - 1979. Vuonna 1979 alkuperäinen elokuvasali purettiin ja jaettiin kahtia. Bio Bio jatkoi salin toisella puolella vuoteen 1998 asti. Salin toisella puolella toimi elokuvateatteri Illusion vuoteen 1994.  Sittemmin samoissa tiloissa ovat toimineet ainakin ravintolat La Tour ja Virgin Oil.
Hotelli Hansa toimi saman rakennuksen Mannerheimin tien puoleisessa siivessä vuosina 1924–1968.  Joissakin lähteissä hotellin perustamisvuodeksi mainitaan 1925.

Lähteet:

Lisätietoja:

Uusi Ylioppilastalo 100 vuotta Helsingin sydämessä. Toimittanut Jari Eerola. Gaudeamus, 2010