Olen yrittänyt selvittää Gösta Ågrenin runon alkuperäisen suomennoksen asua: "Suru on se miten muistamme ilon. Tummien puitten välistä pilkottaa auringon…

Kysytty

hei, olen yrittänyt selvittää Gösta Ågrenin runon alkuperäisen suomennoksen asua: "Suru on se miten muistamme ilon. Tummien puitten välistä pilkottaa auringon valaiseman MERENselän kimaltavat kyyneleet." vai "Suru on se miten.... JÄRVENselän kimaltavat kyyneleet." Ajattelen, että olisi tuo merenselän, mutta josko sen joku osaisi minulle kertoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon suomennoksessa sana on tosiaan "merenselän". Runo on nimeltään Suru, ja se löytyy ainakin Gösta Ågrenin kokoelmasta Katve: valittu runous 1955-1985.

Kirjan saa lainaan Helmet-kirjastoista:

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1598892__Skatve__Orightres…