Olen yrittänyt löytää sellaista lasten laulua, jonka yhdessä (?) kohdassa lauletaan suklaa mopseista (...suklaa mopseja...), eli lähinnä nyt alkuun kyseisen…

Kysytty

Olen yrittänyt löytää sellaista lasten laulua, jonka yhdessä (?) kohdassa lauletaan suklaa mopseista (...suklaa mopseja...), eli lähinnä nyt alkuun kyseisen laulun nimeä metsästän. Ollaan tätä laulua joskus ala-asteella laulettu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Marjatta Pokelan laulu Piparkakkutalossa, jossa on sanat: "
Minä tahdon jätskiä mielinmäärin popsia, tuuttia ja topsia, suklaamopsia..."
Sanat ja melodia löytyvät peruskoulun laulukirjasta Musica 3-4, v. 1989.