Olen yrittänyt löytää chileläisen runoilijan Garbriela Mistralin teosta Tänä aamuna meri kuoli ja erityisesti saman nimistä runoa. Onko sen niminen teos edes…

Kysytty

Olen yrittänyt löytää chileläisen
runoilijan Garbriela Mistralin teosta
Tänä aamuna meri kuoli ja erityisesti
saman nimistä runoa. Onko sen niminen
teos edes olemassa? En ole löytänyt sitä
www-hauillakaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiitos kysymyksestä,joka onkin yllättävän vaikea. Uskon että kyseessä on runo,joka on suomennettu nimellä Meren kuolema. Runo on teoksessa Kaksikymmentäyksi nobel-runoilijaa(toim.Aale Tynni).
Teos löytyy Helsingin kaupunginkirjastosta. Mistralin runojen suomennoksia on myös Espanjan ja
Portugalin kirjallisuuden kultaisessa kirjassa. En löytänyt runoa englanniksi kirjastojen kokoelmista,mutta sitä kannattaa kysyä Akateemisesta kirjakaupasta. Terveisin Juha Vyyryläinen,Viikin kirjasto,Helsinki.