Otsikko
Olen yli 18-vuotias, jos varaan nuorten kirjoja netin kauttaa maksaako se?

Kysytty

Olen yli 18-vuotias, jos varaan nuorten kirjoja netin kauttaa maksaako se?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos nuortenkirja on rekisterissä merkitty aikuisten aineistoksi tunnuksella aik, siitä peritään varausmaksu 0,50 e riippumatta siitä, tehdäänkö varaus itsepalveluna HelMet-järjestelmässä tai kirjaston asiakaspalvelussa. Jos taas rekisterin mukaan kyseessä on lasten- tai nuorten aineisto, jonka tunnus on las, varaus on maksuton varaajan iästä riippumatta.