Olen vuosia sitten kuullut Kouvolan kaupungintalossa eräässä Sotainvaliden juhlassa runon, jossa toistuu usein sanat "siihen tottuu kyllä". Runo kuvaa…

Kysytty

Olen vuosia sitten kuullut Kouvolan kaupungintalossa eräässä Sotainvaliden juhlassa runon, jossa toistuu usein sanat "siihen tottuu kyllä". Runo kuvaa sotainvalidia sodan jälkeen ja hänen uurastustaan rakennettaessa Suomea uudelleen. Siihen tottuu kyllä lienee myös runon nimi. Juhlassa sen esitti talousneuvos edesmennyt Paavo Laherto. Hänen arkistoistaan runoa ei löytynyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksessä on Yrjö Jylhän runo Kolme sanaa, joka löytyy esim. kokoelmasta Kiirastuli.