Olen vuosia kärsinyt kahdesta oudosta pelosta ja haluaisin tietää mitkä niiden lääketieteelliset nimet ovat tai onko niille edes nimeä. Pelkään laiskiaisia ja…

Kysytty

Hei, olen vuosia kärsinyt kahdesta oudosta pelosta ja haluaisin tietää mitkä niiden lääketieteelliset nimet ovat tai onko niille edes nimeä. Pelkään laiskiaisia ja vapaasti heiluvia keinuja tai vastaavia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Erilaisista fobia -listauksista emme löytäneet mainintoja kyseisistä peloista.

Laiskiaspelosta (eng. sloth phobia) löytyy kyllä keskustelua internetissä. Pelosta on kysytty englanninkielisellä Answers.com –sivustolla. Vastauksessa todetaan, että laiskiaispelolle ei ole erityistä termiä. Pelko kuuluu yleisesti eläinfobian alaisuuteen.

Heiluvien esineiden pelosta (eng. swing phobia) löytyy myös keskustelua internetissä. Ilmeisesti tällekään fobialle ei ole erityistä termiä.