Otsikko
Olen tekemässä loppututkielmaa lasten peloista ja etsin vielä tutkimusaineistoa aiheesta.

Kysytty

Olen tekemässä loppututkielmaa lasten peloista ja etsin vielä tutkimusaineistoa aiheesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuopion yliopistossa on ilm. vuonna 2000 Tiina Kirmasen väitöskirja Lapsi ja pelko: sosiaalipsykologinen tutkimus 5-6-vuotiaiden lasten peloista ja pelon hallinnasta. Vuonna 1995 Kuopion yliopiston julkaisissa ilm. Lasten turvattomuus Suomessa ja Virossa: 5-12-vuotiaiden lasten huolten ja pelkojen vertaileva tutkimus. Molemmat on saatavissa Lapin yliopiston kirjastossa. - Lisäksi kirjastoissa käytettävissä olevasta Arto-tietokannasta voi hakea esim.hammaslääkäripelosta tms. spesifimmästä pelosta.