Otsikko
Olen viimeistelemässä tietokirjani bibliografiaa, mutta en pääse kirjastoon tarkistamaan näitä puuttuvia tietoja. Voisitteko auttaa? 1) William Jamesin…

Kysytty

Hei,
Olen viimeistelemässä tietokirjani bibliografiaa, mutta en pääse kirjastoon tarkistamaan näitä puuttuvia tietoja. Voisitteko auttaa?

1) William Jamesin teoksessa Pragmatismi (suom. 2008, Niin & Näin) on Sami Pihströmin jälkisanat. Mitkä ovat niiden sivunumerot?

2) Esa Väliverrosen (toim.) (2009). Journalismi murroksessa (Gaudeamus). Mikähän oli Väliverrosen oman artikkelin nimi ja sen sivunumerot?

3) Hesarissa (2010) oli ainakin verkkoversiossa Pekka Pekkalan mediakolumni, jota en löydä edes HS:n digilehden maksullisesta arkistosta. Tarvitsisin kuitenkin jutun päivämäärän, julkaisualustat ja otsikon (ja linkin jos se vain netissä). Pekkala kirjoittaa siinä "Kun uutisjutun kirjoittaja tekee muutoksen alkuperäiseen artikkeliin, se on heti kaikkien nähtävillä [...] Huono puoli on helppo kopioitavuus: sama uutinen leviää viidessä minuutissa kaikkiin muihinkin uutisvälineisiin. Virheineen."

4) Voima-lehden numerossa 7/2010 oli Christian Christensenin artikkeli sivuilla 40-42 (suom. Tapani Möttönen). Leike on kuitenkin kateissa: mikähän oli Christensenin jutun otsikko?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1.Sami Pihströmin jälkisanat ovat teoksessa sivuilla 250 – 269.

2.Esa Väliverrosen artikkelin nimi on Journalismi kriisissä?, ja se on teoksessa sivuilla 13 – 31.

3.Pekka Pekkalan kolumni on Hesarin nettiversiossa vapaasti luettavissa. Päivämäärä on 4.10.2010, ja otsikko on iPad ei pelasta sanomalehtiä. Artikkeli löytyy täältä:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/iPad+ei+pelasta+sanomalehti%C3%A4/11…

4.Christensenin jutun otsikko on Kolme digitaalista myyttiä. Se löytyy Voima-lehden nettiversiosta. Sivulla kerrotaan, että artikkeli on julkaistu myös Voiman numerossa 7/2010 s. 40 - 41, eli joko sinun tai Voiman sivuston sivunumeroissa on virhe. Pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoissa ei säilytetä Voima-lehteä näin pitkään, joten lehdestä ei asiaa pääse tarkistamaan. Artikkeli löytyy täältä:

http://fifi.voima.fi/artikkeli/2010/elokuu/kolme-digitaalista-myyttia