Otsikko
Olen viime aikoina lukenut kirjastosta lainaamiani "Tiheikön väen kootut kertomukset" ja Beatrix Potterin "Petteri Kaniinin satumaailma"-kokoelmakirjoja. Onko…

Kysytty

Olen viime aikoina lukenut kirjastosta lainaamiani "Tiheikön väen kootut kertomukset" ja Beatrix Potterin "Petteri Kaniinin satumaailma"-kokoelmakirjoja. Onko olemassa muita samanlaisia eläintarinoita tai "kaikki sadut yksissä kansissa" kokoelmakirjoja mitä voisin lainata kirjastosta?

Kirjojen kielenä voi olla myös ruotsi tai englanti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjoja, joihin on koottuna yhteen yksittäisiä eläinsatuhahmoja ovat muun muassa Karhuherra Paddington, Nalle Puh, Uppo-Nalle, Mimmi-lehmä, Pupu Tupuna, Ruohometsän kansa ja Kaislikossa suhisee

Perusteoksia ovat Aisopoksen ja La Fontainen  eläintarinat.

Tässä vielä joitakin muita eläinsatukokoelmia , jotka saadaan Helmet-haulla eläinsatuja: Grimmin eläinsatuja, ja Hanhi, joka muni kultamunia & muita eläinsatuja, Suomen kansan eläinsatuja, Iloisia eläinsatuja, Maatilan eläinsatuja, Tarinoita metsän eläimistä ja Rakkaimmat eläinsadut