Olen varannut Sirpa Kähkösen: Neidonkenkä teoksen. Miksi se ei lähde matkaan vaikka niitä on useampia hyllyssä? Myöhemmin varaamani jatko osa sen sijaan lähti…

Kysytty

Hei!
Olen varannut Sirpa Kähkösen: Neidonkenkä teoksen. Miksi se ei lähde matkaan vaikka niitä on useampia hyllyssä? Myöhemmin varaamani jatko osa sen sijaan lähti heti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston henkilökunta hakee varauksia useita kertoja päivässä (tosin nyt sulun aikana tilanne on eri). Voi olla useita syitä, miksi toinen kirja lähtee matkaan nopeammin kuin toinen. Esimerkiksi viikonloppuna henkilökuntaa on vähemmän, jolloin aikaa varausten hakemiselle ei ole niin paljon kuin arkipäivinä. Joskus asiakaspalvelutilanne saattaa keskeyttää varausten haun. Joskus taas varattu kirja ei löydy helposti, vaan sen paikallistamiseen täytyy nähdä vaivaa.

HelMet-alueen kirjastoissa varattu nide siirtyy matkalla-tilaan, kun hakija löytää varauslistalla olevan niteen ja lukee sen tarkoitukseen suunnitellulla puhelimella. Fyysisesti varaukset lähtevät kirjastoista arkisin kerran päivässä.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Miksi ihmeessä teette varauksia ja teetätte kirjaston henkilökunnalla työtä turhaan kun ette kuitenkaan pääse hakemaan niitä varauksia?