Olen varannut pari kirjaa. Kirjat näkyvät verkkopalvelussa (kolmatta päivää) tilassa "matkalla". Mitä tämä tarkoittaa?

Kysytty

Olen varannut pari kirjaa. Kirjat näkyvät verkkopalvelussa (kolmatta päivää) tilassa "matkalla". Mitä tämä tarkoittaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjat ovat lähteneet tietystä kirjastoista matkalle kohti sitä kirjastoa, josta haluat kirjat noutaa. Käytännössä kirjat ovat luultavasti tällä hetkellä kuljetuslaatikoissa odottamassa sitä, että ne lajitellaan menemään noutokirjastoosi, tai odottamassa kuljetusta noutokirjastoon.

Kirjojen saapumisessa voi kestää useita arkipäiviä. Jos kirja tulee Helsinkiin Espoosta, Vantaalta tai Kauniaisista, matkassa vie kestää vielä jokunen päivä pidempään. Jos varaukset eivät viikossa tai parissa ole saapuneet, niissä saattaa olla jokin ongelma, jolloin kannattaa ottaa yhteyttä kirjastoon ja kysellä asiaa.