Olen varannut kaksi kirjaa ja olen jonossa. Olen lähdössä ulkomaan matkalle. Mitä tapahtuu, jos sinä aikana saan tiedon,että kirjat ovat saapuneet, enkä voi…

Kysytty

Hei, olen varannut kaksi kirjaa ja olen jonossa. Olen lähdössä ulkomaan matkalle. Mitä tapahtuu, jos sinä aikana saan tiedon,että kirjat ovat saapuneet, enkä voi niitä noutaa? Mikä tällaisissa varauksissa on noutoaika ja tuleeko tällaisten esteiden sattuessa myös tuo sakko, jos ei niitä tuona aikana ole pystynyt hakemaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varausten noutoaika on yksi viikko. Jos varausta ei noudeta noutoajan puitteissa, siitä menee kahden euron maksu.
Jos epäilee ettei pääse noutamaan varausta, lienee varminta perua se ennen matkaa.

0 ääntä

Kommentit

"Koko Suomi" lukee tätä tietopalvelua. Olisiko aiheellista mainita, missä kirjastossa on noin joustamaton menettely eikä varausta voi lukita? Voiko missään kirjastossa valtuuttaa toista henkilöä noutamaan varatun teoksen?