Otsikko
Olen suunittelemassa satukokoelmaa ja tarvitsen sitä varten satuja joiden äänenlukemiseen kuluu 5-10 min. En tarkoita valmiita äänikirjoja, vaan tarkoitus on…

Kysytty

Olen suunittelemassa satukokoelmaa ja tarvitsen sitä varten satuja joiden äänenlukemiseen kuluu 5-10 min. En tarkoita valmiita äänikirjoja, vaan tarkoitus on lukea ne itse. Sadut voisivat meilellään olla "hiukan vähemmän" tunnettuja kuin Punahillka ja Tulukset jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ehkä kannattaisi tutustua satuihin paikan päällä kirjastossa, jonkin ison kirjaston lastenosastolla. Tässä kuitenkin Maunulan kirjaston hyllystä löytyneitä kokoelmia, joissa satujen pituudet vaihtelevat. Joukossa on hyvinkin lyhyitä, enintään 5 minuutin kestoisia satuja, mutta tietenkin myös pitempiä.

Eric Carle: Suonkuninkaan tytär ja muita satuja. Suom. Kaija Pakkanen. Weilin+Göös, 1988.
Kaarina Helakisa: Sinitukkainen tyttö ja muita satuja. Otava, 2005.
Hannele Huovi: Maailman paras napa : satuja sinusta. Tammi, 2005.
Kana, joka halusi tulla dinosaurukseksi ja muita satuja. Vironniemen päiväkodin kannatusyhdistys, 2005.
Kaija Pakkanen: Lastenkamarin satuja. Otava, 1984.
Leo Tolstoi: Kuinka hanhi jaetaan. Satua ja totta. Suom. Martti Anhava. Otava 2008.
Maria Vuorio: Kuningattaren viitta ja muita kiperiä kysymyksiä. Tammi 2011.