Olen suomentaja ja tarvitsisin yhtä suomenkielistä sitaattia, koska kirja pitäisi saada kohta painoon. En saa kuitenkaan nyt lainaksi mistään Nassim Talebin…

Kysytty

Hei,

olen suomentaja ja tarvitsisin yhtä suomenkielistä sitaattia, koska kirja pitäisi saada kohta painoon. En saa kuitenkaan nyt lainaksi mistään Nassim Talebin kirjaa Antihauras, josta sitaatti on. Pystyttekö auttamaan?

Sitaatti kuuluu kirjassa näin (puuttuva osa #-symbolien sisällä): "Filosofi ja kirjailija Nassim Nicholas Taleb määritteli stoalaisen sellaiseksi henkilöksi, joka #”transforms fear into prudence, pain into transformation, mistakes ininitiation and desire into undertaking.”#

Googlaamalla selvisi, että sitaatti on englanninkielisen laitoksen sivulta 156.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomenkielisessä kirjassa ( Taleb, Nassim Nicholas: Antihauras. Suom. Kimmo Pietiläinen. 2013. Terra Cognita.) sitaatti on sivulla 189.

"Käsitykseni modernista stoalaisesta tietäjästä on ihminen, joka muuntaa pelon järkevyydeksi, tuskan informaatioksi, virheet uusiksi aluiksi ja halun toimeen ryhtymiseksi."