Olen saanut koulusta toimeksiannon kirjoittaa jostain englannin kielen murteesta (i.e. etelä-afrikan, amerikan, skotti, australian etc.) englanniksi 10…

Kysytty

Olen saanut koulusta toimeksiannon kirjoittaa jostain englannin kielen murteesta (i.e. etelä-afrikan, amerikan, skotti, australian etc.) englanniksi 10-sivuisen työn, joka
pohjautuu kirjalliseen lähdeaineistoon. Verkkoa ei pidetä hyvänä lähteenä. Etsiskelin useilla hakusanoilla mistä murteesta olisi saatavilla tietoa ja epäonnistuin. Mitä tein väärin? Esim. Etelä-Afrikan englanti voisi olla mielenkiintoinen...?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta löytyy useita nimekkeitä, mm:
Focus on South Africa, ed. by Viviane de Klerk.
Mccormick, Kay: Language in Cape Town's district six. Language in South Africa, ed. by Rajend Mesthrie.
Smit, Ute: A new English for a new South Africa?
Kirjat saatavana Helsingin yliopiston kirjastolaitoksesta ja Åbo Akademin kirjastosta.