Olen ottamassa tatuointia ja yksi idea olisi jonkinlainen japanilainen viisaus. Mistä saisi valmiita japanilaisia viisauksia kirjoitteluna japanilaisin…

Kysytty

Olen ottamassa tatuointia ja yksi idea olisi jonkinlainen japanilainen viisaus. Mistä saisi valmiita japanilaisia viisauksia kirjoitteluna japanilaisin kirjoitusmerkein?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalais-japanilainen yhdistys on julkaissut vuonna 1995 kirjan Japanin viisaus – Nippon no chie, johon Kyösti Korpiola on koonnut japanilaisia sananlaskuja. Kirjassa sananlaskut ovat sekä suomeksi että japanilaisin kirjoitusmerkein. Kirjaa näyttäisi olevan vain Vantaan pääkirjastossa.

Seuraava uunituore sivusto on ehkä mielenkiintoinen (tarvitset selaimeesi japanilaisten merkkien käyttötuen): http://www.sutv.zaq.ne.jp/ok312/index.htm Siinä on mietelauseita ja lentäviä lauseita japaniksi ja englanniksi – kaikki joiden alkuperä on merkitty näyttävät kylläkin olevan länsimaista alkuperää.

Japanin merkkien käyttötukia selaimeen saa osoitteesta http://www.anipike.com/jpn.html