Olen muuttanut Helsingistä Pohjanmaalle ja muistin että minulla on 0,60€ myöhästymismaksu, joka pitäisi maksaa Kallion kirjastoon. Miten toimin? Poikaystäväni…

Kysytty

Olen muuttanut Helsingistä Pohjanmaalle ja muistin että minulla on 0,60€ myöhästymismaksu, joka pitäisi maksaa Kallion kirjastoon. Miten toimin? Poikaystäväni on siellä käymässä, joten onko mahdollista että hän maksaa tämän maksun? Jos niin riittääkö pelkkä nimen sanominen vai kuinka kun kirjastokorttini on mukanani Pohjanmaalla.

Kiitos vastauksesta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ei huolta pienestä sakosta. Nimellä, sotulla ja kirjastokortin numerolla onnistuu maksaminen.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kysyjä puhuu "myöhästymismaksusta" ja "maksusta". Vastaaja SAKOSTA! Richardinkadun pääkirjaston aikoihin kirjaston PR-teksteissä korostettiin, että kirjasto ei määrää eikä peri SAKKOJA. - Kuulostaa rikollisen kohtelulta; eikös sakkojen määräämiseen tarvita käräjäoikeus tai vähintään poliisi

Totta, emme toki ole poliiseja. Kyse on myöhästymismaksusta, vastaaja on käyttänyt tuollaista puhekielessä paljon käytettyä ilmausta näköjään tässä vastauksessa.
T. Toimitus