Olen lapsena lukenut sadun Iki ihana Sarkan Roja. Muistelisin että se oli sadun nimi. Se on jäänyt mieleen ja olisi kiva lukea se näin aikuisena. Kirja oli…

Kysytty

Hei. Olen lapsena lukenut sadun Iki ihana Sarkan Roja. Muistelisin että se oli sadun nimi. Se on jäänyt mieleen ja olisi kiva lukea se näin aikuisena. Kirja oli tädilläni joka on kuollut. Olen lukenut sen 80-luvun alussa ja muistelisin että kirja oli paksuhko useamman tarinan kirja A4 kokoinen. Jään odottamaan jännittyneenä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaivattu satu saattaisi olla unkarilainen Kaunis Sarkan Roja. Se löytyy ainakin vuonna 1976 julkaistusta Rudolf Koivun satukirjasta (Otava), joka hyvinkin voisi olla kysymyksessä kuvattu kirja.