Olen kysynyt ,kuka on kirjoittanut runon:"Varisperhe ja käkiperhe" Mutten ole saanut tietoa. Runo alkaa "On variksilla kevätkiireet juuri ,on etsittävä pitkää…

Kysytty

Olen kysynyt ,kuka on kirjoittanut runon:"Varisperhe ja käkiperhe" Mutten ole saanut tietoa. Runo alkaa "On variksilla kevätkiireet juuri ,on etsittävä pitkää pesäpuuta,talon rakennuksen paikkaa.Lentoharjoitusta kesken arkitouhun,ruuan hankintaa ja muuta..."
Se ol 1950 -luvulla pienessä pehmeäkantisessa kirjassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varisperhe ja käkiperhe -runon kirjoittaja on A. V. Haarnoja [A. V. Perälä]. Se on julkaistu ainakin Une Haarnojan [Aune Perälä] toimittamassa kokoelmassa Kuororunoja pienille (Valistus, 1949).