Olen kiinnostunut pohjoismaisista dekkareista, suomenkielisinä. Mitä kirjailijoita suosittelet lainattavaksi?

Kysytty

Hei! Olen kiinnostunut pohjoismaisista dekkareista, suomenkielisinä. Mitä kirjailijoita suosittelet lainattavaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin suosittuja pohjoismaisia dekkaristeja.

Ruotsi:
Edwardson, Åke (Erik Winter -sarja)
Jansson, Anna (Maria Wern -sarja)
Jungstedt, Mari (Anders Knutas -sarja)
Kepler, Lars (Joona Linna -sarja)
Larsson, Stieg (Millennium-sarja)
Läckberg, Camilla (Patrik Hedström -sarja)
Mankell, Henning (Wallander-sarja)
Marklund, Liza (Annika Bengtzon -sarja)
Nesser, Håkan (Van Veeteren -sarja, Gunnar Barbarotti -sarja)
Roslund, Anders & Hellström, Börge (Ewert Grens -sarja)
Sjöwall, Maj & Wahlöö, Per (Komisario Beck -sarja)
Theorin, Johan (Davidsson-sarja)
Tursten, Helene (Irene Huss -sarja)

Norja:
Fossum, Karin (Konrad Sejer -sarja)
Holt, Anne (Hanne Wilhelmsen -sarja, Inger Johanne Vik -sarja)
Enger, Thomas (Henning Juul -sarja)
Nesbø, Jo (Harry Hole -sarja)
Staalesen, Gunnar (Varg Veum -sarja)

Tanska:
Adler-Olsen, Jussi (Osasto Q -sarja)
Hammer, Lotte & Søren (Konrad Simonsen -sarja)

Islanti:
Arnaldur Indriðason (Komisario Erlendur -sarja)

Lisää tietoa löydät esim. Tornion kirjaston DekkariNetistä: http://www.tornio.fi/index.php?p=Kirjailijatulkomaat.

35 ääntä

Kommentit

rikosromaanien sarjan. Nesbø on Norjan kansainvälisesti tunnetuimpia rikoskirjailijoita, mutta hän on kirjoittanut myös muun muassa lastenkirjoja.Panssarisydän. (Panserhjerte, 2009). Suom. Outi Menna. Helsinki: Johnny

Lisäisin ruotsalaislistalle Katarina Wennstamin. Hän on mielestäni loistava. Suomalaislistalle ottaisin ehdottomasti Kati Hiekkapellon. Hänkin persoonallinen ja taitava.