Tiedättekö kymmenen vuotta sitten lukioissa luetun, lukkosepästä kertovan kirjan nimen? Kirjassa nuori lukkoseppä murtautuu muitten taloihin, mm. kuolleen…

Kysytty

Tiedättekö kymmenen vuotta sitten lukioissa luetun, lukkosepästä kertovan kirjan nimen? Kirjassa nuori lukkoseppä murtautuu muitten taloihin, mm. kuolleen vanhuksen kotiin. Jotenkin hän myös sotkeutuu pankkiryöstöön (ehkä veljen kautta). Kirjassa myös seurataan rikospoliisia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on melkoisella varmuudella Matti Yrjänä Joensuun kirja Harjunpää ja rakkauden nälkä. Kirja ilmestyi ensimmäisen kerran vuonna 1993 Otavan kustantamana ja siitä on otettu uusi painos v. 2007.