Pidän kovasti Sherlock Holmes -kokoelmista. Uudemmat dekkarit ovat liian pitkiä ja monimutkaisia, ja holmeseissa pidänkin juuri siitä, että niissä on lyhyitä…

Kysytty

Pidän kovasti Sherlock Holmes -kokoelmista. Uudemmat dekkarit ovat liian pitkiä ja monimutkaisia, ja holmeseissa pidänkin juuri siitä, että niissä on lyhyitä yksittäisiä kertomuksia, joiden ratkaisun lukijakin pystyy päättelemään. Onkohan olemassa joitain muita vastaavan tyyppisiä laadukkaita rikosdekkareita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aivan samantyyppisiä en onnistunut löytämään, mutta kiinnostavia voisivat olla esim. Agatha Christien Hercule Poirot -kirjat, Mika Waltarin Komisario Palmu -kirjat ja Georges Simenonin komisario Maigret -kirjat.

Kirjoja on runsaasti Helmet-kirjastoissa:

http://www.helmet.fi/fi-FI

1 ääntä

Kommentit

Suomalaisilta ja ulkomaalaisilta tekijöiltä on kerätty monia kertomuskokoelmia, pitäisi löytyä kirjastosta hakusanoilla "salapoliisikirjallisuus" ja "novellit".