Olen kiinnostunut äänikirjojen lukemisesta. Mihin voin ottaa yhteyttä asiassa? Millä perusteella lukijat valitaan? Onko mahdollisuuksia päästä lukijaksi? Missä…

Kysytty

Olen kiinnostunut äänikirjojen lukemisesta. Mihin voin ottaa yhteyttä asiassa? Millä perusteella lukijat valitaan? Onko mahdollisuuksia päästä lukijaksi? Missä lukeminen suoritetaan? Minkälaista palkkaa lukemisesta maksetaan? Yms. asiaan liittyvät yksityiskohdat kiinnostavat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Äänikirjoja Suomessa julkaisee esim. Suomen Äänikirjat (www.suomenaanikirjat.fi) ja Näkövammaisten kirjasto Celia Helsingissä (www.celialib.fi). Celia kouluttaa myös äänikirjojen lukijoita ja heillä on omat studionsa, joissa lukeminen tapahtuu. Yhteystiedot löytyvät edellä mainituista nettiosoitteista. Lisäksi ainakin WSOY ja Tammi julkaisevat äänikirjoja.

61 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Onko Kouvolassa paikka jossa äänikirjoja luetaan..esim koulukirjoja ,ym.
Ystäväni käy Kouvolassa lukemassa äänikirja..???en tiedä pitääkö paikkansa??

Onko Tampereella paikkaa jossa luetaan äänikirjoja? Millaisia vaatimuksia lukijalle on?

Paikkoja, joissa voi käydä lukemassa äänikirjoja, voi tiedustella Celiasta ja kustantajilta.

Haluaisin lukea "äänikirjoja" tai muuta - vaikka kuunnelmia. Kokemus: Näytelmä -esityksiä alkaen 2002 ja lyhytelokuvissa Turun Taikille, nytkin treenaan tekstiä. Työ ei este, kun eläkkeellä. Kokemusta myös radiotyöskentelystä Ylellä . . .