Otsikko
Olen kerran kuullut radiosta toiverunoissa runon venäläisen koulun ja oppilaiden kaappauksesta.

Kysytty

Olen kerran kuullut radiosta toiverunoissa runon venäläisen koulun ja oppilaiden kaappauksesta. Runossa kerrottiin lasten ja aikuisten tilanteesta ja hädästä ja myös toisistaan välittämisestä kaapatussa koulussa ja kodeissa ennen kuin koulu tuhottiin. Koulukaappaus oli aikoinaan paljon esillä uutisissa. Runo oli suomeksi/ suomennettu. Mistä runoa voisi etsiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Riina Katajavuoren runo Beslan kokoelmasta Kerttu ja Hannu (Tammi, 2007). Runo on kokoelman sivulla 14.