Olen kadottanut Paavo Haavikon runon, jonka tuntomerkit/mainittuja sanoja ovat: hän pukeutuu... kaappi kylmä kuu Pituus on kaksi tai kolme kappaletta, eli…

Kysytty

Olen kadottanut Paavo Haavikon runon, jonka tuntomerkit/mainittuja sanoja ovat: hän pukeutuu...
kaappi
kylmä kuu
Pituus on kaksi tai kolme kappaletta, eli ei pitkä.
Loppusäkeet ovat: "soita tai kirjoita edes" (tai "kirjoita tai soita edes") En tiedä miltä vuodelta, en tiedä paljoakaan... Mutta tämä pitäisi löytää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo löytyy Paavo Haavikon runokokoelmasta Puut, kaikki heidän vihreytensä (Otava 1966) sivulta 122.
Se löytyy myös kokoelmasta Paavo Haavikko: Kirjainmerkit mustat - runot 1949-1966 sivulta 402.