Otsikko
Olen jo useita vuosia etsinyt suomalaista, n 60-70 luvulla soinutta kappaletta jonka jokin säkeistö menee suurinpiirtein näin: "..Turkki, on miesten maa. Sinne…

Kysytty

Olen jo useita vuosia etsinyt suomalaista, n 60-70 luvulla soinutta kappaletta jonka jokin säkeistö menee suurinpiirtein näin: "..Turkki, on miesten maa. Sinne tahtonut oon aina matkustaa. Siellä kahvilassa istuisin ja piippuani polttaisin ja huolet jäisi kauas taa...." Esittäjästä/kappaleen nimestä ei ole minkäänlaista tietoa. Olen kuullut että siellä kirjastossa on varsinaisia tietoviisaita tällaisten asioiden suhteen. Kiitos avusta etukäteen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turkki on miesten maa on Syksyn sävel -kilpailun satoa vuodelta 1976. Loppukilpailuun saakka se ei selvinnyt, mutta pääsi kuitenkin mukaan kilpailukappaleista kootulle albumille Syksyn sävel 1976, jolla sen esittää kappaleen säveltänyt ja sanoittanut Reino Länsipuro itse. Levyn kahdeksan loppukilpailukappaletta eivät ole alkuperäisten esittäjien tulkitsemia.

http://www.fono.fi/KappaleenTiedot.aspx?ID=8dcab5d9-d37b-463f-b598-9f33934a2c9f&culture=fi
https://www.discogs.com/Various-Syksyn-S%C3%A4vel-76/release/2032892