Olen hukannut nuottiosion lainaamastani kirjasta (CD autossa). Koko ajan kertyy lisää sakkoja - voinko tämän jotenkin lunastaa?

Kysytty

Olen hukannut nuottiosion lainaamastani kirjasta (CD autossa). Koko ajan kertyy lisää sakkoja - voinko tämän jotenkin lunastaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos on mahdollista uusia laina, kannattaa se tehdä ensin. Näin saat lisäaikaa nuottiosan etsimiseen ja sakkojen kertyminen pysähtyy. Kannattaa myös toimia ajoissa. Kun laina on 60 päivää myöhässä, sen periminen siirtyy yksityiseen perintään, ja se lisää kustannuksia.

Jos et kuitenkaan löydä sitä, kirja ja nuotti on korvattava. Tule kirjastoon niin selvitellään asia.