Olen etsinyt Juice Leskisen joululaulua Sika. Millä levyllä se on? Mikä laulu on se, jossa lauletaan: ..eihän tarvi mennä mummolaan jos ei halua... tai jotain…

Kysytty

Olen etsinyt Juice Leskisen joululaulua Sika. Millä levyllä se on? Mikä laulu on se, jossa lauletaan: ..eihän tarvi mennä mummolaan jos ei halua... tai jotain sinne päin. Miltä levyltä se löytyisi ja kuka on sen laulanut? Ruotsalaiset sukulaislapset ihastuivat näihin lauluihin joululomallaan Suomessa ja haluaisivat laulut/levyt itselleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Juice Leskisen kappale löytyy esittäjänsä alunperin v. 1980 ilmestyneeltä albumilta "Kuusessa ollaan", julkaistu myös cd-formaatissa ja löytyy pk-seudun kirjastoista, joiden osalta tilanne tarkistettavissa kätevästi HelMet-aineistohaun avulla osoitteessa www.helmet.fi (teoksen nimi - "kuusessa ollaan"); samaisilta sivuilta voi etsiä myös yksittäisiä musiikkikappaleita esim. kirjoittamalla sanahakukenttään seuraavasti: "sika and leskinen" - hakua voi tarpeen mukaan rajata vaikkapa aineistotyypin mukaan (kirja/cd jne.). Tällöin näkyviin tulevat myös ne kokoelmajulkaisut, joista kyseinen kappale löytyy. Sen sijaan "mummola" -aiheisen laulun jäljille ei antamillanne tiedoilla päästy.

0 ääntä

Kommentit

Tuo haettu mummola-laulu on todennäköisesti Jope Ruonansuun pakollinen joulu.