Otsikko
Olen etsinyt erästä n 20 vuotta sitten lukemaani kirjaa. Kirja käsitteli yliluonnollisia tapahtumia ja ns. "tosia" kummitusjuttuja. Kirja oli keruukilpailun…

Kysytty

Olen etsinyt erästä n 20 vuotta sitten lukemaani kirjaa. Kirja käsitteli yliluonnollisia tapahtumia ja ns. "tosia" kummitusjuttuja. Kirja oli keruukilpailun perusteella koottu ja siinä oli tarinoita ympäri Suomen, tuoreimmat -50-60-luvuilta. Kirjan kansi oli valkoinen ja siinä oli keskellä n. ysikuvan kokoinen mv-kuva eräästä lapualaisesta mökistä, jossa oli kummitellut. Kirjassa oli ainakin 250 sivua ja satoja tarinoita.
Uskon että henkilökunnastanne löytyy näistä asioista kiinnostuneita ja löydätte tämän kirjan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme ole löytäneet kirjaa, jossa olisi kannessa lapualaisen mökin kuva, mutta
kyseessä saattaisi olla Leea Virtasen kirja "Kun kello pysähtyi" (1974) tai
"Telepaattiset kokemukset" (1977). Molemmissa teoksissa on käytetty aineistona
Apu-lehdessä julkaistua keruukilpailua vuonna 1973 sekä lehdessä aiemmin vuonna
1958 olleen tarinakilpailun kertomuksia. Suomen Spiritualistinen seura puh./fax 09-1352046
tai Suomen Parapsykologinen Tutkimusseura ry puh. 09-488497 voisivat luultavasti
auttaa oikean teoksen jäljittämisessä.