Mikä elokuva on jossa pyydystetään kummituksia/haamuja jotka lukitaan johonkin lasitaloon jonka joku ukkeli on perinyt joltain sedältä sä. Muuttaa perheensä…

Kysytty

Mikä elokuva on jossa pyydystetään kummituksia/haamuja jotka lukitaan johonkin lasitaloon jonka joku ukkeli on perinyt joltain sedältä sä. Muuttaa perheensä kanssa siihen? Haamut voi nähdä vain tietyillä laseilla... Talossa on joku paholaisen silmä jossa terät pyörii ja sinne pitää hypätä jotta se kauhu skenaario loppuu?? Eli tais olla enempi jonki sortin kauhupätkä... Saattoi se talo olla muoviakin mutta se oli jonkumoinen ansa tai jotain mistä piti selviytyä. Ne kummitukset pystyi liikuttaan tavaroita mutta se lasi tai muovi oli semmonen mitä ne ei pystyny liikuttaan 🤔???

Vastaus

Vastattu

Lasitalo, "paholaisen silmä", kummitukset ja lasit, joilla aaveita voi nähdä, viittaavat vahvasti Steve Beckin ohjaamaan elokuvaan Kolmetoista aavetta (Thir13en ghosts, 2001), joka oli splatter-aineksin höystetty uudelleenfilmatisointi William Castlen elokuvasta 13 kummitusta (13 ghosts, 1960). TV5 ja Kutonen ovat televisioineet Kolmetoista aavetta jo useammin kuin kolmetoista kertaa (viimeksi 4.11.2017).

Kolmetoista aavetta (2001) - IMDb
https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_1064166
13 kummitusta (1960) - IMDb
KOLMETOISTA AAVETTA ohjelmatiedot - Telsu.fi