Olemme pitkään miettineet mikä on Helsingin ratikkalinjoista pisin ja kuinka pitkä se on? Löytyykö linjojen "mittatiedot" jostain esim HKLn nettisivuilta?

Kysytty

Olemme pitkään miettineet mikä on Helsingin ratikkalinjoista pisin ja kuinka pitkä se on? Löytyykö linjojen "mittatiedot" jostain esim HKLn nettisivuilta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin raitiotielinjojen yhteispituus on 71 km. Pisin linja yhteen suuntaan on linja 1A Käpylästä Eiraan. Linjan pituus on 9,135 km. Nykyisin linjojen pituudet muodostuvat reittiosamatriiseista ja siten linjojen pituuksia ei nykyisin löydä koottuna mistään. Eri järjestelmät kokoavat kulloinkin voimassa olevan reitin pituuden. Näin kerrottiin Helsingin kaupungin liikennelaitoksen (HKL) Raitioliikenteestä.

Tietoa Helsingin raitiovaunuliikenteestä internetissä:

HKL raitioliikenne

Helsingin raitiotielinjat kartalla

Suomen Raitiotieseura ry
http://www.nettilinja.fi/~ahellman/

Helsinign kaupungin raitioliikennemuseo

ja

kirjallisuutta aiheesta