Oisko jotain infoa venetsiasta? Olis kiva tietää siitä jotain.

Kysytty

Oisko jotain infoa venetsiasta? Olis kiva tietää siitä jotain.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joensuun kaupunginkirjastosta löytyy Venetsian matkaoppaita, joissa on myös perustietoa Venetsian historiasta. Suomenkielisenä löytyvät: Jepson, Tim: Citypack Venetsia, 1999; Pocock, Tom: Venetsia, 1992; Venetsia (Berlitz-opas), 2.p. 1984, 3.p. 1990.
Venetsiasta löytyy myös internetin kautta Italian sivuilta monenlaista tietoa. Helsingin kaupunginkirjaston Monikulttuurisen kirjaston sivuilta pääset eri maiden sivuille niin myös Italian ja sen kautta Venetsian sivuille osoitteesta: http://www.lib.hel.fi/mcl/maat/italy.htm . Suurin osa internetin kautta saatavasta tiedosta on kuitenkin englanninkielistä.
Venetsian taidemuseoista löytyy artikkeli lehdestä: TAIDE 1999:4, s.62-63 (Rinne, Harri: Venetsia).
Venetsian gondolista, jokiveneestä, löytyy artikkeli lehdestä: UNESCO-KURIIRI 1989:12, s.24-29 ( Gillette, Arthur: Venetsian gondoli). Artikkelit on poimittu lehtiartikkelitietokannasta ALEKSI:sta, josta voit itsekin hakea Joensuun kaupunginkirjaston käsikirjastossa hakusanalla venetsia.