Otsikko
Nyt tulee kyllä todella vähän vinkkejä, mutta etsin kirjaa jota luin lapsena. Kyseessä on siis jonkinlainen kauhutarina kirja joka ainakin silloin pelotti…

Kysytty

Nyt tulee kyllä todella vähän vinkkejä, mutta etsin kirjaa jota luin lapsena. Kyseessä on siis jonkinlainen kauhutarina kirja joka ainakin silloin pelotti todella paljon, ja olisi mielenkiintoista lukea se uudelleen. Lainasin kirjan kouluni kirjastosta noin 2010- luvulla tai muutama vuosi sen jälkeen eikä ole hajuakaan kuinka vanha kirja se on. Ainoat asiat mitä kirjasta muistan on tarina vamppyyrista joka jahtaa miestä metsän läpi ja mies juoksee mökkiin piiloon, ja jos oikein muistan niin samalta tekijältä oli myös samankaltainen kirja joka kertoi merirosvoista. Anteeksi jos tästä ei ollut paljon apua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kyseessä Ulf Sindtin "Kummitukset ja vampyyrit" (Schildt 1998):
https://outi.finna.fi/Record/outi.379822

Sindt on julkaissut myös merirosvokirjan. Täältä löytyy kirjan kansikuva:
https://www.antikvaari.fi/teos/kummitukset-ja-vampyyrit/62a3c155eaa1ec1…