Nyt on hukassa yksi kirja. (Siis "hukassa"). En muista nimeä enkä tekijää. Se kertoi lammaslauman tekemästä rikostutkimuksesta, muistaakseni katraan omistaja…

Kysytty

Nyt on hukassa yksi kirja. (Siis "hukassa").
En muista nimeä enkä tekijää. Se kertoi lammaslauman tekemästä rikostutkimuksesta, muistaakseni katraan omistaja oli murhattu. Kirjailija on englantilainen ja muistaakseni nainen.
Se oli erittäin hyvin kirjoitettu ja myös erittäin uskottava. Olen lukenut sen joko 90-luvulla tai 2000-luvun alkuvuosina.

Vastaus

Vastattu

Lampaat toimivat dekkareina Leonie Swannin kirjassa Murha laitumella : lammasdekkari (WSOY 2007).

Siihen on myös jatko-osa: Ihmissutta ken pelkäisi : lammasdekkari  (WSOY 2011).