Hukassa on kirja, jonka tekijä on suomalainen. Se on poliisitarina, ehkä dekkari. Päähenkilö Anna on poliisi. Hän lähtee pohjoiseen toisten kanssa. Tässä…

Kysytty

Hukassa on kirja, jonka tekijä on suomalainen. Se on poliisitarina, ehkä dekkari. Päähenkilö Anna on poliisi. Hän lähtee pohjoiseen toisten kanssa. Tässä kirjassa on rikollista toimintaa, ja rikollisia yhdistää lintuaiheinen sukunimi, esim. Närhi. Anna joutuu vaaraan ja seikkailuun.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on ilmeisesti rikostarina nimeltä Verenpunaiset kivet, joka löytyy Leena Lehtolaisen kirjasta Sukkanauhatyttö ja muita kertomuksia. Melko pitkässä Verenpunaiset kivet -tarinassa päähenkilöinä on kaksi naispoliisia, Anna Harmaja ja Laura Sarkkinen. Yhdessä vaiheessa Anna ja Laura ajavat Kajaaniin. Kertomuksessa on henkilöitä nimeltä Leivonen, Harakka, Kiuru ja Rastas.