Nyt edesmennyt mummuni luki mulle kirjaa, josta en valitettavasti muista paljoakaan, mutta vuosikausia oon yrittänyt muistella sen nimeä. Siinä oli pieni tyttö…

Kysytty

Nyt edesmennyt mummuni luki mulle kirjaa, josta en valitettavasti muista paljoakaan, mutta vuosikausia oon yrittänyt muistella sen nimeä. Siinä oli pieni tyttö mummonsa kanssa ja ne muistaakseni lähti linja-autolla jonnekin retkelle. Kansi vaaleansävyinen ja siinä ehkä tyttö ja mummo ja saippuakuplia (tai ainakin saippuakuplat liittyivät tarinaan jotenkin). Ei ollut mikään romaani vaan enemmän just sellanen lyhyt satukirja, jossa oli myös paljon tarinan tapahtumiin liittyviä piirrettyjä kuvia sivuilla. Oon syntynyt 1990, mutta sellanen muistikuva mulla ois, että kirja oli jo mun aikaan vähän huonossa kunnossa eli saattaa olla esim. serkkujeni peruja 70-luvulta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Välitin kysymyksesi valtakunnalliselle kirjastoammattilaisten sähköpostilistalle.

Listalla ehdotettiin kirjaa Mummin kanssa seikkailuun / Pirkko Kivinen, ilmestynyt vuonna 1969.