Otsikko
Mun pitäis tehä kouluun äikän tunnille tietoisku kirjailijasta nimeltä Maria Jotuni. En tiedä mitään hänestä. Löytyiskö metsosta mitään kirjaa, jossa olis…

Kysytty

moi, mun pitäis tehä kouluun äikän tunnille tietoisku kirjailijasta nimeltä Maria Jotuni. En tiedä mitään hänestä. Löytyiskö metsosta mitään kirjaa, jossa olis tietoa kyseisestä kirjailijasta???
vastaus pian kiitos...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maria Jotunista löytyy paljonkin tietoa, mm. teokset: Jalkanen, Eila: Maria Jotuni 1880-1943 ja
Niemi, Irmeli: Maria Jotunin näytelmät.
Lyhyemmin tätä kirjailijaa on käsitelty teoksissa: Aleksis Kivestä Martti Merenmaahan: suomalaisten kirjailijoiden elämäkertoja, Suomen kirjallisuus (osa 5) ja Laitinen, Kai: Suomen kirjallisuuden historia.