Otsikko
Muistelen lukeneeni melko uudesta (julkaistu 2008-10?) matka/retkeilyoppaasta, jossa esitellään Suomesta sellaisia paikkoja, joihin liittyy kansanuskomusten…

Kysytty

Muistelen lukeneeni melko uudesta (julkaistu 2008-10?) matka/retkeilyoppaasta, jossa esitellään Suomesta sellaisia paikkoja, joihin liittyy kansanuskomusten haltiat, kummitukset yms. Nyt en onnistu löytämään teosta millään hakusanalla netistä. Löytyisikö teiltä apua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja on mitä todennäköisimmin Karttakeskuksen Suomen 100 -sarjassa vuonna 2008 julkaistu Aimo Kejosen Kansantarinat. Se esittelee maakunnittain sata kansantarinoiden paikkaa. Kustakin paikasta kerrotaan siihen liittyvä tarina ja listataan muita samantyyppisiä kertomuksia. Mukaan mahtuu kertomuksia tontuista ja haltioista, kummituksista ja jättiläisistä, noidista ja eläimistä, mutta myös elävistä ihmisistä.