Muistelen, että olisin lukenut joskus hesarin kuukasiliitteestä (vuosia, vuosia sitten) jutun, jossa oltiin tukholman maratonilla ja menty matkaan osallistuvan…

Kysytty

muistelen, että olisin lukenut joskus hesarin kuukasiliitteestä (vuosia, vuosia sitten) jutun, jossa oltiin tukholman maratonilla ja menty matkaan osallistuvan herran kanssa, jolla oli tapana olla maratoneilla hyvässä krapulassa ja herra olisi vielä suorittanut nuo juoksumatkat varsin hyvillä ajoilla. Ja ollut kossupullo mukana toisinaan. Muistanko väärin, eli oliko tämä vain unien huumaa ja hullutusta, vai oliko tällainen ihmisen fysiologiaa uhmaava herra ollut olemassa. Jos on niin voi hyvinkin olla vieläkin olemassa ja uusia juoksuja suunnittelemassa...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saattaa/saattoi tällainen herra ollakin olemassa, mutta valitettavasti artikkelia hänestä ei löytynyt.

Artikkelitietokanta Aleksin (http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Tietokannat/Artikkeli_ja_lehtitiet…) kautta voi hakea lehtiartikkeliviitteitä, mm. Helsingin Sanomien Kuukausiliitteestä, mutta tiedot artikkeleista löytyvät vasta vuodesta 1995. Kuukausiliite on alkanut ilmestyä jo vuonna 1983, joten vuosien 1983-1994 artikkeleiden löytämiseen kirjastosta ei löydy välineitä.

Aleksin avulla löytyi Kuukausiliitteestä kolme maratoneja käsitellyttä artikkelia (kaksi vuodelta 1998 ja yksi vuodelta 2002), mutta mikään niistä ei ollut oikea.

Kaikki Kuukausiliitteet löytyvät Helsingin kaupunginkirjaston Pasilan kirjastosta. Jos haluat, voit tulla niitä kirjastoon selaamaan:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Pasilan_kirjasto

0 ääntä

Kommentit