Otsikko
Muistan lapsuudesta lastenkirjan, jossa oli enemmän tekstiä ja muutamilla sivuilla kuvia. Mieleeni on jäänyt kohtaus, jossa kissa(?) istuu puussa ja juttelee…

Kysytty

Muistan lapsuudesta lastenkirjan, jossa oli enemmän tekstiä ja muutamilla sivuilla kuvia. Mieleeni on jäänyt kohtaus, jossa kissa(?) istuu puussa ja juttelee sialle. ”Omena putos puusta, sika söi”, sika muistaakseni sanoo. Ja ehkä kissa kysyy jotakin sian omastatunnosta, johon sika vastaa suunnilleen ”mikä on omatunto? Minä syön senkin”.
Kissa saattaa olla kirjan päähenkilö.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kukaan vastaajistamme ei muistanut tällaista kirjaa. Tunnistaisiko joku kysymyksen lukijoista sen? Tiedon kirjasta voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.