Otsikko
Muistan kun lapsena katsoin ohjelmaa missä oli sininen Myyrä ja sen vanhemmat olivat myös sinisiä ja myymällä oli kavereita jotka olivat muita eläimiä

Kysytty

Muistan kun lapsena katsoin ohjelmaa missä oli sininen Myyrä ja sen vanhemmat olivat myös sinisiä ja myymällä oli kavereita jotka olivat muita eläimiä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Zdeněk Milerin luomasta myyrähahmosta ei liene tässä kyse. Olisitko siis katsonut espanjalaista animaatiota Furi ja maaginen metsä. Helsingin Sanomat esitteli vuonna 2004 tuolloin televisio-ohjelmistossa ollutta elokuvaa: "Päähahmo Furi on pieni, asiaankuuluvan suloinen myyrä, joka on rakastunut ystäväänsä Lindaan. Furi ei vain ole kovin rohkea, ja hän potee myös korkean paikan kammoa." Lehden kriitikko ei suhtautunut kovin arvostavasti animaatioon: "Mistä lähtien myyrät ovat olleet hitaita eläimiä? Hahmot eivät istu taustoihin, ja eritoten siniset (!) myyrät eivät oikein edes erotu, varsinkaan sinisävyisessä metsässä."

Helsingin Sanomat 17.12.2004

https://fi.wikipedia.org/wiki/Furi_ja_maaginen_mets%C3%A4