Ehkä noin vuosien1985-1990 välillä tuli televisiosta (saattoi olla esim. Pikku kakkosessa tai Puoli kuusi ohjelmassa mutta en ole varma) animaatio tytöstä ja…

Kysytty

Ehkä noin vuosien1985-1990 välillä tuli televisiosta (saattoi olla esim. Pikku kakkosessa tai Puoli kuusi ohjelmassa mutta en ole varma) animaatio tytöstä ja tämän lemmikkinorsusta. Joku ilkeä ihminen antoi tytön norsulle jotain kutistusainetta ja norsu pieneni joko tosi pieneksi tai kutistui ihmissilmään näkymättömän pieneksi. Mikähän tämän animaatioelokuvan nimi oli? Mielellään haluaisin tietää ohjelman nimen myös alkuperämaan kielellä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kysyin vastausta YLEn tietopalvelusta. Leena Korsumäki vastasi näin:

Ohjelmaa on esitetty 1985 (ensilähetykset) neljä osaa nimellä Kadonnut norsu. Neljännen osan aiheselosteesta löytyi tieto "Animaatio
Nusku-nimisestä tytöstä ja hänen norsustaan, jonka norsukateellinen kaveri pienentää kirpun kokoiseksi."

Tämä näyttäisi olevan ihan kotimaista tuotantoa, mutta ei Ylen omaa.
Tuotanto on Ateljé Seppo Putkisen (http://mattijamiisu.fi/tuotannot.htm).