Otsikko
Runo kurjista?

Kysytty

Muistan joskus jossain radiokuunnelmassa kuulleeni runonsäkeen:
"kurjet lentää, kurjet kyntää taivaan ulappaa. Siivin harmain hoipeaisin…"
Mahtaisiko tällainen runo jostain löytyä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleltä tiedettiin kertoa, että runo on peräsin kuunnelmasta Kurjet lentävät (1963), joka perustuu Victor Rozovin näytelmään. Runo aloittaa kuunnelman.

Valitettavasti Yleltä kerrottiin myös, ettei kuunnelmaa voida saada nykyisten sopimusten puitteissa Areenaan.