Muistan joskus 90-luvulla lukeneeni kirjaa, johon oli kerätty tietoa Mikkelin alueella asuneista talvi- ja jatkosodassa kaatuneista. Jokaisesta oli kerrottu…

Kysytty

Hei!

Muistan joskus 90-luvulla lukeneeni kirjaa, johon oli kerätty tietoa Mikkelin alueella asuneista talvi- ja jatkosodassa kaatuneista. Jokaisesta oli kerrottu jonkin verran ja myös kuvat oli liitetty tarinoihin. Nyt en kuitenkaan millään löydä kyseistä kirjaa, sillä kirjan nimi ei ole enää mielessäni, olisiko käsitystä kyseisestä kirjasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kyseessä kirja Uhri isänmaalle: Mikkelin seudun sankarivainajat Suomen sodissa 1939-1945 / [julkaisija] Mikkelin Seudun Sotaveteraanit. Kirja on ilmestynyt vuonna 1997. Siinä on jokaisesta lyhyet henkilötiedot ja useimmista kuva.

Toinen kirja, joka on ilmestynyt 1990-luvulla on
Minuun sattui... : Mikkelin seudun sotainvalidit kertovat, toimittanut Mikkelin seudun sotainvalidit ry vuodelta 1994.