Otsikko
Monensiako Kariston Ajanromaanikilpailussa v. -42 olivat M. Haatanen (Taivas tummuu) ja Alli Walli (Toukokuusta toukokuuhun). Kuka oli kolmas tai myös kolmen…

Kysytty

Monensiako Kariston Ajanromaanikilpailussa v. -42 olivat M. Haatanen (Taivas tummuu) ja Alli Walli (Toukokuusta toukokuuhun). Kuka oli kolmas tai myös kolmen joukossa? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasta Simojoki,Aukusti: Arvi A. Karisto osakeyhtiö 1900-1950 löytyy tieto "I palkinnon sai kirjailija Alli Valli teoksestaan Toukokuusta toukokuuhun, II palkinnon kirjailija Martta Haatanen teoksestaan Taivas tummuu, ja III palkinnon kirjailija Urho Karhumäki teoksestaan Viulu ja posetiivi ...Palkittujen lisäksi lunastettiin seuraavat romaanit: Jussi Kuokkosen Kestävät kahleet, Kalervo Reposen Viimeinen valssi ja Annikki Turusen Vain kotirouva."