Otsikko
Mitkä olisivat sopivia kirjoja lapselle (kohta 7v.) aiheesta valehteleminen? Ajatuksena, että iltasatukirjaa lapselle lukiessa mukana menisi myös vähän…

Kysytty

Hei, mitkä olisivat sopivia kirjoja lapselle (kohta 7v.) aiheesta valehteleminen? Ajatuksena, että iltasatukirjaa lapselle lukiessa mukana menisi myös vähän opetusta ja ohjeita pienille korville ; ) Pekka ja Susi tai joku sen tyyppinen satu tulee itselle vain mieleen, mutta varmasti niitä on muitakin. Kiitos vastauksesta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin kirjoja, jotka käsittelevät valehtelemista ja jotka voisivat sopia lapsellesi:

Harrin unelmaloma / kirjoittanut Chris Powling (helppolukuinen kirja)
Hermanni Hiiri huijaa / kuvitus: Marco Campanella (tämä on erityisen suosittu)
Pinokkio (monia eri versioita)
Roosan pikku valhe / teksti ja kuvitus: Laura Rankin
Saara ja pikku kummitukset / kertonut Thierry Robberecht
Valheella on lyhyet jäljet / kirjoittanut ja kuvittanut Hans Wilhelm
Viaton valhe / kirjoittanut Kitty Richard
Älä narraa, Emma! / Pirkko Harainen, Leena Lumme

Kannattaa vaikka lainata niistä muutama ja katsoa, olisivatko ne sellaisia, jotka tuntuisivat hyviltä iltasaduiksi luettavina.